Partner serwisu
Drogi i autostrady

Droga wojewódzka w śladzie dawnej linii kolejowej. Kilkunastu chętnych do budowy

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
PBI Infrastruktura

Autor:

ep.

Data publikacji:
03-06-2025
Ostatnia modyfikacja:
02-06-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Ri

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Droga wojewódzka w śladzie dawnej linii kolejowej. Kilkunastu chętnych do budowy
fot. Google Maps
Trzynastu wykonawców zgłosiło do przetargu na budowę drogi wojewódzkiej nr 627 z Kosowa Lackiego do Sokołowa Podlaskiego. Droga zostanie poprowadzona po nowym śladzie, z wykorzystaniem terenu nieczynnej linii kolejowej.

Planowana inwestycja dotyczy 16 km drogi wojewódzkiej. Na odcinku od Kosowa Lackiego do Emilianowa droga ma być poprowadzona w nowym śladzie z ominięciem miejscowości Telaki, Dybów, Skibniew, Kostki oraz Emilianów. Na dalszym odcinku, do Sokołowa, istniejąca DW-627 ma być rozbudowana.



Wyświetl większą mapę

Do przetargu ogłoszonego przez Mazowiecki Zarząd Dróg Wojewódzkich zgłosiło się 13 chętnych. Przy budżecie wynoszącym 331 mln zł najtańsza oferta kosztuje 111,5 mln zł. Złożyło ją konsorcjum Skanska z Warszawy wraz z firmą Skanska z Pragi. Cena najtańszego oferta to ok. 33 proc. budżetu inwestora. Pozostałe oferty nie są jednak znacząco droższe.

Wyceny pozostałych wykonawców to: Polimex Infrastruktura i Polimex Mostostal – 125 mln zł, Budimex – 133,8 mln zł, Strabag – 134 mln zł, konsorcjum NDI oraz NDI Sopot – 138,4 mln zł, PBI Infrastruktura – 138,9 mln zł, Trakcja, 141,5 mln zł, konsorcjum Balzola Polska, Lantania z Hiszpanii oraz Rubau Polska – 145,5 mln zł, Mostostal Warszawa – 150 mln zł, konsorcjum firm Aldesa – 150,8 mln zł, Mirbud – 152,6 mln zł, P.H.U.B. Piotr Pawlica – 158,2 mln zł, konsorcjum Unibep – 169,5 mln zł.

Droga będzie budowana na odcinku od ul. Żródlanej w Kosowie Lackim skąd pobiegnie po śladzie dawnej linii kolejowej aż do Emilianowa. Za ta miejscowością włączy się w istniejący przebieg trasy wojewódzkiej i na pozostałym odcinku będzie rozbudowana aż do granicy Sokołowa Podlaskiego.

Nowa trasa ma mieć klasę techniczną G, z jedna jezdnią po jednym pasie ruchu w każdym kierunku. Zaplanowano pobocza i chodniki. Za projekt drogi odpowiadała firma Arkas-Projekt.

Założono, że droga zostanie wykonana w ciągu 24 miesięcy od podpisanej umowy z wybranym wykonawcą.

Przypomnijmy, w 2015 r., również w śladzie dawnej linii kolejowej wykonany został odcinek drogi od Małkini do Kosowa.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
PBI Infrastruktura

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5