Trzynastu wykonawców zgłosiło do przetargu na budowę drogi wojewódzkiej nr 627 z Kosowa Lackiego do Sokołowa Podlaskiego. Droga zostanie poprowadzona po nowym śladzie, z wykorzystaniem terenu nieczynnej linii kolejowej.
Planowana inwestycja dotyczy 16 km drogi wojewódzkiej. Na odcinku od Kosowa Lackiego do Emilianowa droga ma być poprowadzona w nowym śladzie z ominięciem miejscowości Telaki, Dybów, Skibniew, Kostki oraz Emilianów. Na dalszym odcinku, do Sokołowa, istniejąca DW-627 ma być rozbudowana.
Wyświetl większą mapę
Do przetargu ogłoszonego przez Mazowiecki Zarząd Dróg Wojewódzkich zgłosiło się 13 chętnych. Przy budżecie wynoszącym 331 mln zł najtańsza oferta kosztuje 111,5 mln zł. Złożyło ją konsorcjum Skanska z Warszawy wraz z firmą Skanska z Pragi. Cena najtańszego oferta to ok. 33 proc. budżetu inwestora. Pozostałe oferty nie są jednak znacząco droższe.
Wyceny pozostałych wykonawców to: Polimex Infrastruktura i Polimex Mostostal – 125 mln zł, Budimex – 133,8 mln zł, Strabag – 134 mln zł, konsorcjum NDI oraz NDI Sopot – 138,4 mln zł, PBI Infrastruktura – 138,9 mln zł, Trakcja, 141,5 mln zł, konsorcjum Balzola Polska, Lantania z Hiszpanii oraz Rubau Polska – 145,5 mln zł, Mostostal Warszawa – 150 mln zł, konsorcjum firm Aldesa – 150,8 mln zł, Mirbud – 152,6 mln zł, P.H.U.B. Piotr Pawlica – 158,2 mln zł, konsorcjum Unibep – 169,5 mln zł.
Droga będzie budowana na odcinku od ul. Żródlanej w Kosowie Lackim skąd pobiegnie po śladzie dawnej linii kolejowej aż do Emilianowa. Za ta miejscowością włączy się w istniejący przebieg trasy wojewódzkiej i na pozostałym odcinku będzie rozbudowana aż do granicy Sokołowa Podlaskiego.
Nowa trasa ma mieć klasę techniczną G, z jedna jezdnią po jednym pasie ruchu w każdym kierunku. Zaplanowano pobocza i chodniki. Za projekt drogi odpowiadała firma Arkas-Projekt.
Założono, że droga zostanie wykonana w ciągu 24 miesięcy od podpisanej umowy z wybranym wykonawcą.
Przypomnijmy, w 2015 r., również w śladzie dawnej linii kolejowej wykonany został odcinek drogi od Małkini do Kosowa.